خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

استراتژی داوری

تامی موریسهدف من در ارائه این مقاله ارتقاء دانش فنی داوران و مربیان نسبت به قوانین مسابقات کاراته می‌باشد. استفاده از کتاب راهنمای فنی دشوار است و از آنجائیکه کتاب قوانین فدراسیون جهانی کاراته به زبانهای بسیاری ترجمه شده، در نتیجه سوء تعبیرهای بسیاری نیز در پی داشته است. همچنین، هدف واقعی من از این نوشتار نشان دادن بسیاری از مشکلات مشترکی است که داوران و قضات با آن مواجه می‌شوند.

ادامه مطلب ...

غر نزنیم...

تصور کنیم دست نداشتیم. اون وقت آرزوهامون خیلی متفاوت بود. ای کاش ما آدما قدر چیزهایی رو که داریم بدونیم و همیشه غر نزنیم که چه چیزهایی رو نداریم
شاید داشته های ما آرزوی دیگران باشن

تاثیر موسیقی در ورزش و تمرینات ورزشی


مقالة حاضر حاصل شش سال تحقیق دورة دکترای نویسنده است که طی آن استنباط گردیده که موسیقی مناسب (صحیح) می تواند تأثیر زیادی بر ورزش و انجام تمرینات ورزشی داشته باشد. باعث خوشحالی نویسنده خواهد بود که مربیان و ورزشکاران را در یافته های خود شریک گرداند.

● چگونه موسیقی به اعمال ورزشی کمک می کند؟

با بررسی این حوزه و بر اساس مطالعات تحلیلی ِ انجام گرفته در دانشکده، آشکار می گردد که موسیقی ممکن است به چهار طریق به انجام ورزش و تمرینات ورزشی کمک نماید.

ادامه مطلب ...

چالش های روانی در فعالیت های ورزشی


متخصصین اعتقاد دارند که فعالیت های حرکتی و ورزش می تواند به عنوان یک عامل مؤثر، زندگی و عملکرد افراد را تحت تاثیر قرار دهد. مسلماً توانایی روانی در دستیابی افراد به اهداف مورد نظر از اهمیت بسزایی برخوردار است .

ادامه مطلب ...

تصویرسازی ذهنی در ورزش


در ورزش حرفه ای امروزه از مسایل روانشناسی بسیار استفاده می شود که یکی از مقوله های مهم آن تصویرسازی ذهنی است. تصویرسازی ذهنی برای بالا بردن توان عضله و توان بدنی مفید است اما برای آنکه تمام تاثیرات لازم و مفید از آن برده شود باید مراحل انجام این کار به صورت کامل رعایت شود و یکسری مولفه ها در نظر گرفته شود. در این مطلب راه و روش درست تصویرسازی ذهنی به صورت کامل گفته می شود.

ادامه مطلب ...